ביטוח ועד בית

מעולם לא היה קל יותר לבטח את הנכס המשותף שלך

ביטוח ועד בית – שקט נפשי לכל דיירי הבניין

ביטוח ועדי בתים הינו אחד הביטוחים החשובים שעל דיירים בבית משותף לבצע שכן פוליסת ביטוח ועד הבית מכסה את כל השטחים הציבוריים בבנין (ביטוח מדלת אל דלת).

רבים אינם יודעים אבל בנין שאין לו ביטוח ועד בית חושף את בעלי הדירות לנזקים לא צפויים בגובה של מאות אלפי שקלים. ביטוח בתים משותפים נועד לתת מענה למצב בו יש פיצוץ צנרת שמקורו בשטח המשותף, אורח או דייר הבניין שנפצע כתוצאה מנפילה בשטח המשותף ועוד- על כך נפרט במאמר הבא:

תפריט לניווט מהיר:
ביטוח ועד בית | כיסויים בביטוח ועד הבית | ביטוח מבנה משותף | ביטוח צד ג בית משותף | ביטוח חבות מעבידים ועד הבית | ביטוח מעלית בבית משותף | צרו קשר לקבלת הצעה

פוליסה לביטוח המבנה המשותף

ביטוח מבנה וועד הבית מכסה את כל השטחים המשותפים בבניים: חדר מדרגות, לובי כניסה, שטח החצר, גג הבניין, מעלית הבניין, המקלט ועוד. לדוגמה, בית משותף שעבר הצפה בלובי הבנין בעקבות שטפון יוכל לקבל פיצוי מתאים מחברת הביטוח. במקרה ואין ביטוח לוועד הבנין תהיה בעיה קשה שכן כל הדיירים יאלצו לשלם מכיסם את חלכם הייחסי ולא לכל הדיירים ישנה תמיד יכולת כלכלית זו.

מהם הכיסויים בביטוח ועד הבית, למה חשוב לבטח את עצמכם ואילו נזקים נפוצים בבית המשותף? 

מהם הכיסויים העיקריים בביטוח ועד הבית

ביטוח מבנה של השטחים המשותפים.

הפוליסה מכסה נזקים כמו : אש, ברק, התפוצצות, נזקי טבע ומזג אויר, רעידת אדמה, פגיעת כלי רכב בבניין ועוד. כל זאת מתייחס לחלק המשותף של הבנין ( חדר מדרגות, מתקני הסקה, מעלית ועוד ) הביטוח מחושב לפי גודל במטרים רבועיים של השטח הציבורי בכל קומה וכפול מספר הקומות. 

רכוש משותף: ריהוט בלובי חדר כושר וציוד הבניין.

קלקול, שבר מכני, הצפה של פיר המעלית. אחד הסיוטים הגדולים ביותר בבניין הוא הצפת לחדר המדרגות וחלחול המים לפיר המעלית. ביטוח ועד הבית עם הרחבה לכיסוי המעלית ייתן לכם שקט נפשי בכל הנזקים הלא צפויים שעלולים לקרות למעלית ולחלקים המכניים בה.

צנרת שניזקה שמקורה בשטח המשותף מהווה בעיה חמורה. פעמים רבות היינו עדים למקרים בהם מבוטחים הזמינו שרברב מחברת הביטוח של ביטוח הדירה שלהם. לאחר ביקור איש מקצוע התברר שמקור הנזק הוא קטע צינור פגום שממוקם בשטח המשותף. כאשר ישנו מקרה מסוג זה, חברת הביטוח של ביטוח הדירה תדחה את התביעה. זאת בדיוק הסיבה והחשיבות בביטוח נזקי צנרת בשטח המשותף. 

ביטוח נזקי צנרת לוועד הבית יבטיח את תקינות הצנרת ומתקני האינסטלציה של הבניין

ביטוח רעידת אדמה הוא נושא שאסור להקל בו ראש. מדינת ישראל ממוקמת על השבר הסורי אפריקאי ורעש אדמה הרסני הוא עניין של זמן. כאשר חל מקרה של קריסת מבנה כתוצאה מרעידת אדמה יכול להיווצר מצב שבו דירות בבניין מגורים שמבוטחות כל אחת בביטוח רעידת אדמה בפני עצמה לא יוכלו להקים ולבנות את הבניין מחדש. זאת משום שביטוח הדירה מכסה רק את חלק הדייר בלבד ולא לוקח בחשבון את השטחים המשותפים. ולכן ביטוח מבנה הדירה שלכם (ושל כל הדיירים) בתוספת ביטוח רעידת אדמה בפוליסת ועד הבית שלכם יתן לכם מענה מושלם לבעיה.

אחד הסיכונים המשמעותיים והחשובים ביותר בביטוח בית משותף הוא כיסוי צד ג' שכן החשש שאחד מאורחי הבניין יפצע בביקור בבנין ושיגיש תביעת נזיקין בדרישה לפיצוי היא סכנה ממשית ויש סיכון כלכלי עצום על הדיירים. ישנם נזקים נוספים היכולים לקרות כמו נזק שמקורו בשטח המשותף שפגע באחת הדירות, נפילה של חפצים מהבניין ועוד.

הסיכון לנזק כלפי צד שלישי לא מסתכם רק באורחים של הדיירים אלא גם עבור עובדי הבנין. לכך יש כיסוי נפרד עליו נפרט:

ביטוח למנקה, שירותי גינוי וכד'. הרחבה זו נועדה לכסות מצב בו המנקה או איש / אשת התחזוקה של הבניין יעברו פציעה עקב עבודתם בבניין ויגישו תביעה כנגד הועד. גם פה, חשוב לדעת שפציעה של עובד יכול להוביל לתביעה של מליוני שקלים והחוק מחייב את בעלי הדירות לשלם.

ביטוח תכולה שטחים משותפים

הערה חשובה – כמו בכל ביטוח ניתן להוריד ולהוסיף כיסויי ביטוח (ובהתאם לכך לשנות את גובה הפרמיה של הביטוח) כך לדוגמה: ויתור על סעיף ביטוח רעידת אדמה תוריד את מחיר הפוליסה. בנוסף ניתן לרכוש כיסויים מיוחדים כמו שבר מכני למעלית, ביטוח לחדר כושר בבניין ועוד.

אנו מתאימים את ביטוח וועד ככפפה ליד המבוטח. לכל בניין ישנה ייחודיות משלו ועל כן חשוב לבנות פוליסה מתאימה לכל מבוטח.

לקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים ונציגנו ישובו אליכם בהקדם

ביטוח ועדי בתים הוא הכרחי בכל בניין. העלות של הפוליסה שווה לכל כיס והיא מתחלקת בין כל דיירי הבנין. אתם מוזמנים להשאיר פרטים לקבלת הצעת מחיר ואחד מסוכנינו יחזור אליכם בהקדם.

אתם מוזמנים לקרוא על עוד נושאים רלוונטים:
איך מחשבים סכום ביטוח מבנה דירה – המדריך

איך מחשבים סכום ביטוח מבנה דירה – המדריך

כשאנחנו בונים, רוכשים או שוכרים מבנה מסוים, בין אם זה מבנה מגורים, מבנה עסקי או כל סוג אחר של מבנה,

מהו חוק שכירות הוגנת ומה הקשר לביטוח הדירה?

מהו חוק שכירות הוגנת ומה הקשר לביטוח הדירה?

בשנת 2017, תיקנה כנסת ישראל את חוק שכירות הוגנת משנת 1971. החוק תוקן, בין היתר, בעקבות המחאה החברתית הגדולה בתחילת

לקבלת הצעת מחיר או יעוץ השאירו פרטיכם:
שתפו עם חבריכם!